Дід Мороз у складчину


04.12.2009 р.

Кажуть, що на дітях не економлять навіть у дуже нелегкі часи. Справді, дитячі новорічні шоу вдома цього року не менш популярні, ніж у минулому, просто батьки все частіше "скидуються на трьох".

Або на чотирьох - дивлячись, скільки охочих порадувати спадкоємців вдалося зібрати. "Дитячі новорічні шоу вдома сьогодні все більше модні і затребувані, - говорить Олена Музиченко, директор зі свят агентства. - Попит на такі програми не впав, незважаючи на кризу.

Адже скинутися із сусідами або друзями, щоб влаштувати своїм чадам свято, не така вже і проблема. Тим більше, завжди є варіанти дешевший і дорожчий, і батьки мають можливість обирати". Асортимент програм цього року навіть розширився, як, втім, і кількість охочих заробити на дитячих емоціях, і тому до вибору масовиків-витівників потрібно поставитися сьогодні з особливою старанністю.

Подарунки - за ваш рахунок

Візит до вас додому костюмованих Дідуся Мороза із внучкою та з подарунками обійдеться сьогодні від 300 грн. до $500, що, за оцінками різних фахівців, на 10-15% дорожче, ніж торік. "Але якщо раніше у вартість послуги, крім роботи акторів, входила вартість дрібних подарунків і реквізит, то в сьогоднішніх економічних умовах на цьому практично завжди економлять, - попереджає Олександра Дергоусова, генеральний директор компанії Event Chik . - Подарунки ж у мішок Дідові Морозу в основному кладуть батьки. Вік дітей та їх кількість на ціни не впливають. А от якщо ви вирішили відсвяткувати Новий рік у приватному будинку за містом, транспортні витрати на бензин потрібно оплатити окремо".

Чим довша програма (у середньому від 30 хв. до 1,5 г) і чим ближче 31 грудня, тим вартість послуги вища. Істотний підйом цін починається для замовлень на дати після 20 грудня, різниця у вартості шоу 30 і 31 грудня в одній і тій же фірмі може доходити до $100. Ціна збільшується в рази, якщо разом з Дідом Морозом і Снігуркою приходять інші персонажі (плюс мінімум 300 грн. за кожного). До речі, ті, хто не зміг або не встиг замовити шоу на Новий рік, можуть не впадати у відчай. "Трапляються дзвінки і після першого січня, коли ми вже сховали новорічні костюми, - говорить Ольга Матковська, директор дитячої служби "Веселі клоуни" (Київ). - Мовляв, ми тільки що повернулися з Єгипту, і в нас не було Діда Мороза, давайте нам його сюди!"

Найдешевше - "просте" привітання, а от театралізоване шоу або інсценівка казки з інтерактивними іграми і розгорнутою сюжетною програмою обійдеться в $600-700. Максимум витрат (до $1000) - за чотиригодинні свята, в яких, за словами Олени Музалевої, директора компанії "Свято дитинства" (Київ), "крім основної програми, організується, приміром, ще й циркова вистава з дресированими тваринами - кішкою, собакою, папугою, голубами, пацюком, морською свинкою, хом'ячками, пітоном".

Снігурка vs Джек-Горобець

Який формат шоу обрати, якого казкового персонажа запросити - питання винятково індивідуальне. Скажімо, класичний візит Діда Мороза з мішком подарунків або обігравання сюжету якоїсь казки з іграми і конкурсами підійдуть найменшим. З віком все більше враховується фактор моди. "Важливі вік дитини, її інтереси і чим вона захоплюється, щоб адаптувати програму конкретно під неї, - розповідає Олександра Дергоусова. - Традиційними, особливо для малят, залишаються привітання від Діда Мороза і Снігурки, а також казкових персонажів - Буратіно, Мальвіни, Червоної Шапочки. Але все частіше тати і мами хочуть бути оригінальними, замовляючи триметрових білих ведмедів, Людину-Павука, Гарі Поттера або цілі постановки за участю улюблених героїв". "Є програми, які діти дуже люблять, тому ми повторюємо їх з року в рік. Наприклад, ігри зі сніжками або перетягування каната, - говорить Олена Музиченко. - Та й без Діда Мороза і Снігурки не обходиться: спробуй дитині пояснити, що вони набридли - і хто ж тоді прийде?.. А от інших героїв і сценарії змінюємо щороку, щоб було цікаво і постійним клієнтам".

Тенденція сезону - збільшення кількості і популярності ростових поролонових ляльок: Міккі Мауса, Рататуя, героїв мультфільмів "Тачки" і "Мадагаскар". За словами Олени Музиченко, "на порозі року Вогненного Бика до них додався ще й Бичок. Крім того, юні глядачі люблять таких героїв, як Потвора болотна, Бармалюшка, Шапокляк, Бабка-Йожка. Ми їх називаємо не негативними, а вередливими, і за час проведення програми разом перевиховуємо".

"Багато чого залежить від смакових переваг клієнтів і, звичайно ж, від вартості послуг, - підкреслює Ольга Матковська. - Дітям молодшого віку хочеться потрапити в казку, посидіти на коліні в Дідуся Мороза, розповісти йому віршик або проспівати пісеньку. Тим, хто доросліший, подобається шукати скарби, переноситися за допомогою чарівництва в різні країни і міста, наприклад, у Лапландію, де на них чекає привітання з Новим роком. Діти обожнюють образ Джека-Горобця та інших піратів, для них це не негативні герої, а герої-романтики, мандрівники".

Шоу по-африканськи

Розширення асортиментів програм у нинішньому році - у дусі часу. Серед оригінальних новинок (як правило, розрахованих на свято "в складчину") - "Фабрика зірок", "Казка ельфів", різні квести із завданнями, що відповідають віку дітей (2500-3500 грн.). У "Фабриці зірок" (тривалість близько 2,5 г) все по-справжньому: два продюсери (вони ж ведучі свята) організовують новорічний концерт, для якого розшукують артистів. Учасники демонструють свої танцювальні, вокальні та інші здібності, освоюють пантоміму та ін. За кожен конкурс діти одержують право вибору якогось реквізиту (перук, блискіток, боа), а у фіналі разом зі своїми продюсерами демонструють концерт для глядачів (вони ж - задоволені батьки). "ВД" сподобалася і барвиста костюмована програма "Новий рік в Африці" (2500 грн.), в якій зебра, мавпочка, лев і леопард пропонують учасникам, граючи, зустріти свято не біля ялинки, а поруч з великою пальмою з повітряних куль.

За окрему плату можна замовити додаткові програми або послуги. Наприклад, півгодинне шоу мильних бульбашок (2000 грн.) або годинна циркова вистава з дресированими тваринами (1200 грн.). Дитячий фейс-арт можуть виконати артисти, задіяні в основній програмі (100 грн.), або ж професійний гример (близько 600 грн.). За словами фахівців, "розлітаються" під нинішній Новий рік і шоколадні фонтани з новим дизайном. Якщо раніше в них використовувався тільки молочний, чорний і білий шоколад, то тепер додалися веселі фарби: лимонний шоколад салатового кольору, апельсиновий - жовтогарячого, банановий - жовтого, полуничний - рожевого. Такий фонтанчик працює від електромережі (до 4 г) і обійдеться в $250, великий фонтан (до 6 кг шоколаду) - в $350.Задоволення коштує того, щоб розщедритися: нанизуючи на спеціальні шпажки шматочки фруктів, печиво, цукерки і підносячи ласощі до струмків фонтана, одержуємо полуничку або банан у гарячому шоколаді.

Синій ніс

"Найнадійніша формула вибору компанії, яка організовує дитячі новорічні заходи, - рекомендації знайомих, - радить Олександра Дергоусова. - Для особистої оцінки можна зайти на сайт агентства в Мережі і подивитися, скільки років воно на ринку, хто його клієнти, які проекти виконувалися раніше та ін. З розмови з менеджером можна зрозуміти, чи професійно тут підходять до завдання і чи можна фірмі довіряти". З нею погоджується й Олена Музалева: "Зверніть увагу на відгуки друзів, тривалість діяльності агентства, наявність у нього власного офісу, солідного сайту і фотогалереї особисто проведених заходів. Важливо й те, наскільки кваліфіковано менеджер може відповісти на питання, що вас цікавлять".

Найбільший підступ криється в тому, говорять фахівці, що клієнтові можуть пропонувати одні умови, а в підсумку він одержить інші, менш якісні. Так, можуть показати фотографії одних артистів, а на свято прийдуть зовсім інші. Те ж стосується й костюмів. "Чи може замовник вимагати в такому випадку відшкодування, залежить від ситуації, - запевняє Олена Музалева. - Приміром, багато агентств беруть 100%-у оплату до початку заходу, і довести щось потім вже буде важко. Як кажуть, після бою кулаками не махають. Інші ж працюють за передоплатою або навіть без неї і всю суму забирають після закінчення свята. Це роблять тільки агентства, які впевнені в якості своєї програми і в тому, що після її закінчення ніхто не прийде "на розборки". Так що відсутність страху перед клієнтом і, як наслідок, оплата не до, а після - показник професіоналізму і гарної якості послуги".

При цьому зросла кількість охочих поживитися на Новий рік на швидку руку. "Свої послуги можуть пропонувати не тільки професійні артисти, але й студенти, і всі хто завгодно, - застерігає Ольга Матковська. - Вони працюють, як правило, навіть вночі з 31 грудня на 1 січня, і чим ближче до 24.00, тим беруть дорожче". Хоча й серед студентів попадаються гарні масовики-витівники, вважає експерт. Але, на думку інших фахівців, і ризики при зустрічі із витівниками-індивідуалами вищі, особливо сьогодні, коли кримінальна обстановка розпалюється. Втім, зіпсувати свято може й просто прихід у нетверезому вигляді. "Застрахуватися від зустрічі з п'яним Дідом Морозом допоможе лише особиста зустріч з ним напередодні свята, - вважає Оксана Король, креативний директор творчого об'єднання "Світ мрій" (Львів). - Звичайно, гарні "актори" можуть багато чого розповісти про себе тет-а-тет, але якщо замовник хоч трішки розбирається в людях та обличчях, то багато речей у манері поведінки і характері людини можна буде вгадати".

Ольга Шикалова
За матеріалами сайту Власть денег




коментарі 2



  1. 2010-07-27 br-caterina пише:

    добре сказано. як пережити новий рок без витрат)

  2. 2012-04-21 Олег пише:

    так-так

Залишити коментар



Ми щиро сподіваємось, що всі Ваші мрії ми втілимо у життя!